Villa Estera - Hotel & Restauracja :: Od serca Dzieciaki z Czernic

O nas

Od serca

Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada,
lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma,
lecz przez to, czym dzieli się z innymi
Jan Paweł II

I nastał ten słoneczny dzień. Przyjechały …nasze dzieciaki z Czernic i zobaczyliśmy uśmiechnięte i przyjazne buzie. Niepewni czy wszystko się powiedzie, trochę się obawialiśmy ich przyjazdu. Mieliśmy wątpliwości, czy do nich dotrzemy, czy przynajmniej przez kilka dni stworzymy dla nich idealne warunki i sprawimy radość wielką podróżą do Stolicy.

To nie była taka prosta sprawa, jak nam się wydawało na początku. O wsparcie poprosiliśmy niemalże wszystkie państwowe instytucje już pół roku wcześniej. Ku naszemu zdumieniu dały piękne świadectwo współudziału w naszej akcji. Wyraziły chęć pomocy w zwiedzaniu całej Warszawy. Na naszej mapie znalazły się wszystkie ważne miejsca pod względem historycznym jak i typowo turystycznym. Każda minuta była zaplanowana. Dzieciaki kroczyły zarówno utartymi szlakami jak i tymi mniej znanymi, niejeden dorosły Warszawiak byłby zaskoczony. Często wymęczone – również upałem, wracały do Villi Estera. Ale już po kilku chwilach wytchnienia pytały gdzie dalej, co będziemy robić później? Wzruszało nas to bardzo - ta chęć zwiedzania i radość z jaką wyruszały każdego dnia. Nie przerażała ich wczesna godzina wstawania, ani późne powroty. Zawsze zdyscyplinowane wsiadały do autokaru, nie wybrzydzały i nie marudziły. Łatwo nawiązały z nami kontakt, często sami również towarzyszyliśmy im w wyprawach.

Wzruszyły nas niezapomniane chwile z dziećmi, ich niecodzienne historie. Ale to co na najbardziej nas zaskoczyło, to pomoc innych w tym dziele, za którą przy okazji serdecznie dziękujemy. I chyba nasz dar był kompletny, bo wszystkie dzieci chciały zostać jeszcze dłużej. Żegnaliśmy się naprawdę ciepło i czule, w obietnicy, że na pewno się jeszcze spotkamy.

W imieniu własnym, Dyrektora Domu Dziecka w Czernicach i wszystkich dzieci składamy serdeczne podziękowania:
Księdzu Leonowi, Proboszczowi Parafii Michałowice za powitanie i opiekę
Gminie Michałowice za pomoc w trasporcie
p. Daniluk Danucie (Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego),
p. Indze Mironiuk (Pałac Kultury i Nauki)
p. Tomaszowi Chodorskiemu, Małgosi Langier (Przewodnicy Warszawscy)
p. Katarzynie Kasicy (Muzeum Fryderyka Chopina)
p. Bożenie Pysiewicz (Muzeum Narodowe)
Dyrekcji Miejskiego Ogrodu Zoologicznego
Dyrekcji Muzeum Powstania Warszawskiego
p. Elżbiecie Podgórskiej (Pałac w Wilanowie)